onsdag 10 juni 2015

Åsa Romson är absolut inte mogen för det viktiga uppdrag hon har


ÄN EN GÅNG HAR ÅSA ROMSON gjort bort sig. Efter avslutade replikskiften i riksdagens partiledardebatt är det kutym och god sed att man avslutar med att ta varandra i hand. Efter replikskiftet med Jimmy Åkesson vägrade Åsa Romson att ta honom i hand och visade därmed att hon inte bara är ouppfostrad utan rent ut dum. Hon inser nämligen inte att handlingar av det här slaget verkar negativt för MP, vilket i så fall glädjer mig ohyggligt, utan också positivt för SD.

Men det begriper Åsa Romson lika lite som hennes vänstersyster Rossana Dinamarca gjorde när hon frångick seden att börja riksdagsinlägg med "Herr talman" ohyfsat kastade ur sig "Du är inte min talman" till Björn Söder. Därmed visade hon hur lite hon har i riksdagen att göra.

Vi väljare bör kunna kräva att våra riksdagsledamöter åtminstone har minsta lilla folkvett. Har de bara jobbet för att lyfta feta - alltför feta - riksdagsarvoden och ha en massa förmåner. Jag har länge befarat det, och nästan för varje dag blir jag styrkt i min tro.

Inga kommentarer: