tisdag 30 oktober 2007

Dramaten – ett tillhåll för vinddrivna?



NÄR JAG för några timmar var inne och handlade i min Hemköps-butik föll min blick på stället med kvällstidningar och vad ser jag på Aftonbladets hela framsida i bokstäver som om Tredje världskriget skulle ha brutit ut: Dramatenstjärna drog ner byxorna och kissade! Vilken tur så slapp han våta byxor, var min första tanke, men är det förstasidesstoff?
Vilken var då anledningen till denna kolsvarta framsida? Enligt Aftonbladet, som jag givetvis inte köpte – i Reinfeldts Sverige har bättre användning för pengarna – hade han (det var tydligen en man) i torsdagskväll tillsammans med ett par vänner besökt restaurang Frippe. Vid stängningsdags nekades sällskapet mer sprit och tvingades lämna restaurangen.
"De drog ner byxorna och tryckte sina könsorgan mot fönstret på restaurangen" säger en källa till Aftonbladet, men Dramatenstjärnan har enligt ett annat vittne dessutom urinerat på fönstret. Dramatenstjärnan bekräftar att han besökte restaurangen men känner inte igen historien. Där spriten går in, går vettet ut. Och vad var det vi en gång läste i Havamal: Ju mer du dricker dess mindre vet du vart ditt vett tar vägen.
Har Dramaten numera blivit ett tillhåll för samhällets outsiders? Då vill jag inte längre vara med och subventionera!

Inga kommentarer: