måndag 17 november 2014

ÅRETS VIKTIGASTE BOK SOM BÖR FINNAS I VARJE HEM

FÖRR VAR BIBELN OCH LUTHERS KATEKES de viktigaste böckerna i de svenska hemmen. Nu är situationen helt förändrad – och jag just nu inte tänka mig en viktigare bok än Martin Borgs' "365 sätt att slösa med dina skattepengar". Läser du den boken och fortfarande tror och litar på våra politiker måste du vara underligt funtad, tro mig!

DET ÄR INTE SVÅRT att skära tjocka skivor av andras fläsk var ett talesätt när jag var barn. Att det fortfarande gäller när våra politiker kommer på tal bör du med det snaraste övertyga dig om.

Här är inte platsen att gå in på detaljer, det är nämligen omöjligt att kortfattat redovisa det rika innehållet. Därför nöjer jag mig med att utnämna Borgs' bok till årets viktigaste med den naturliga uppmaningen: LÄS DEN OCH STÄLL GÄRNA DINA POLITIKER MOT VÄGGEN. Jag är tämligen övertygad om att politikerna undviker den, utan skammens rodnad på sina kinder. De är ju ofelbara och betraktar sig förmodligen lika immuna som kungafamiljen!

Inga kommentarer: