söndag 9 september 2012

Gamlingarnas uttåg - förhoppningsvis


Tre av hans bästa vänner i landslaget är inte med under samlingen nere i Malmö. Börjar Zlatan bli ensam i landslaget? – Jag klarar mig fint. Du behöver inte oroa dig. Olof Mellberg har slutat, Daniel Majstorovic är skadad och Christian Wilhelmsson är inte med då han precis blivit klar för LA Galaxy. Just nu saknar Zlatan Ibrahimovic sina bästa vänner i landslaget. – Det är så med fotbollen. De är där en dag och nästa dag är de inte där. Det är så med klubblaget också. Jag har bytt många klubbar och lärt känna många spelare längs vägen. Det är laget vi har här som ska föra oss till VM. Det är många bra spelare som lämnat men vi kör på. Vi spelar in laget. Några som kommit in får ta ett större ansvar för att fylla luckan för de som lämnat men det ser bra ut. Det är bra spelare som tagit över. Men hur är det rent socialt för dig? – Jag klarar mig fint. Du behöver inte oroa dig (skratt). – Jag känner mig äldre. Jag ska fylla 31 om en månad. Jag känner mig som en av de äldsta i laget. Det är jag och Anders (Svensson) som har varit med länge. Man är inne i ett nytt stadie nu och det kommer nya som ska fylla luckan efter dig. Men jag är fortfarande kvar och sitter fortfarande längst bak i bussen, även fast det börjar bli lite tomt där. Men jag är kvar ett tag till. Jag är kapten i dag och var kapten i går. Jag ska fortsätta göra mitt jobb och mina uppgifter. För mig förändras ingenting. Även fast omgivningen är lite annorlunda så gör det inget. Kommentar:Jag trodde att Hemrén skulle våga sig på att släppa fram de ungdomar som Lagerbäck vägrade låtsas om. Varför t ex ha kvar gamgubben Anders Svensson? För att bara ta ett exempel.

Inga kommentarer: