torsdag 4 april 2013

Schlagerikonen har talat - världen är kanske ändå räddad trots den nordkoreanske diktatorn



Schlagerikonen Carola Häggkvist tror sig ha hittat kärleken igen. I en intervju med norska magasinet KK berättar hon om den mysteriska herren.

- Den här mannen... han är... han är en riddare. Alla tjejer vill ha en riddare, i alla fall jag, som är en äventyrare. Han står för det också, han är en gentleman och en riddare, säger hon i intervjun.

För ett år sen adopterade sångerskan dottern Zoe från Sydafrika. Något som fick Carola att prioritera om i livet. Hon är nu öppen med att hon letar efter en fadersgestalt till dottern.

- Glaset var fullt och det var så mycket att ta in och det var nog med henne. Jag behövde tiden med Zoe, så jag släppte inte in vem som helst. Men nu har hon börjat kalla grannarnas pappor för "pappa". Det är "pappa Jens" och "pappa Jesper".

Jag skulle bra gärna vilja veta hur en "mysterisk" man ser ut. Har någon annan än Carola träffat en dylik? Är det norrmannen eller Carola som är riddaren, kan man ju undra. Vad hade hon i glaset som hon skulle ta in? Klarare än så här kan väl inte uttrycka sig om man är svensk schlagerikon! För mig var det i alla fall en nyhet att Carola jämförs med jungfru Maria. Eller är det helt enkelt så att ordet ikon mist sin betydelse? Underliga äro Herrens vägar, sägs det.

Inga kommentarer: